fredag 21 juni 2013

Semester is the sh*t!

Igår kväll landade vi i Nice och nu är det semester! Vi började dagen idag med att ta en långpromenad till Cap 3000 som är ett stort shoppingmall. Vi åt frukost på vägen. Efter lite letande hittade vi ett ställe som serverade omelett så det blev en med ost och färskpressad apelsinjuice. Det som verkar vara de normala frukostarna här nere på kontinenten har jag aldrig varit så förtjust i. Verkar som de gillar att trycka i sig bullar, kakor, eller annat sött och toppa med choklad eller nutella. Inte min stil. Skulle va hungrig efter en kvart igen om jag åt det till frukost (inte helt nyttigt heller förstås).

Efter långpromenad fram och tillbaka till hotellet, så har vi bara legat och slappat på stranden. Jag har använt spf 50 och legat under parasoll och haft solhatt. När vi var och köpte nytt solskydd innan vi åkte, stod jag och höll i flaskan med spf 50 på Apoteket när expediten (eller apotekaren) kom fram och frågade om jag skulle ha den till mina barn. Jag påpekade lugnt att jag minsann skulle ha det till mig själv, för jag inte längre satsar på att bli 80-tals brun. Då fick jag beröm. Och beröm gillar man ju. Men helt ärligt talat, det finns ingen tävling om vem som blir brunast på sin semester. Det finns bara brännskador och cancer. Så jag fortsätter leka vuxen, ansvarsfull och blek men med ett långt och lyckligt liv.

//Maya 

  
Utsikt från hotellrummet. Tjänar massa pengar som jurist (not) så vi la 300 kr extra för utsikten. Har aldrig varit gladare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar